کانون حرکت های جهادی دانشگاه شمال

اردوهای جهادی ، سبک زندگی ، پژوهشی اقتصاد مقاومتی

کانون حرکت های جهادی دانشگاه شمال

اردوهای جهادی ، سبک زندگی ، پژوهشی اقتصاد مقاومتی

کانون حرکت های جهادی دانشگاه شمال

این بلاگ ، مربوط به کانون حرکت های جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه شمال است و اخبار و تصاویر و فعالیتهای این کانون در این بلاگ قرار میگیرد

پربیننده ترین مطالب

آخرین نظرات

  • ۹ ارديبهشت ۹۵، ۲۲:۳۴ - خرابات Ok

۱۳ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

در بیانیه 3000 گروه جهادی خطاب به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آمده است: هیچ چیز به اندازه خدمت به محرومان، خشم جهانخواران مستکبر را بر نمی انگیزد.
خبرگزاری فارس: بیانیه ۳۰۰۰ گروه جهادی خطاب به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای/ اردوی جهادی را به تور خارجی ترجیح می دهیم
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سازمان بسیج سازندگی، اندیشه و عمل گروه های جهادی کشور مبتنی بر این باور است که نظام سلطه و به ویژه آمریکای جهانخوار به دلیل غیض و کینه ای که از ملت شریف ایران در سینه دارد، هرگز از رفاه و آسایش ایرانیان خوشحال نمی شود، هر چند خلاف آن وانمود کند.



به همین دلیل گروه های جهادی خدمت به ملت بزرگ ایران و تلاش برای گسترده تر شدن سفره آن ها را مهمترین راه برای مبارزه با آمریکا تشخیص داده اند و باور دارند، هیچ چیز به اندازه خدمت به محرومان، خشم جهانخواران مستکبر را بر نمی انگیزد.
حضور مقام معظم رهبری در اردوی مردمی جهاد سازندگی و کمک به کشاورزان در جمع آوری محصول
رهبر معظم انقلاب اسلامی هفته گذشته با شرکت کنندگان در نهمین همایش نخبگان فردا دیدار کردند.
امام خامنه ای در این دیدار ضمن توصیه به نخبگان جوان کشور برای حفظ روحیه جهادی، خاطرنشان کردند: "کار جهادی و روحیّه‌ی جهادی را در خودتان تقویت کنید ... برای اینکه این روحیّه‌ی جهادی در شما تقویت بشود، حضورتان در اردوهای جهادی خیلی خوب است. نگویید وقتمان تلف می شود؛ نه، بیشترین و بهترین استفاده از وقت همین است. درستان را بخوانید، پژوهشتان را بکنید، کارتان را بکنید، در اردوهای جهادی هم که در دوره‌ی سال، چند هفته‌ای انسان را مشغول می‌کند شرکت کنید. این شما را با متن مردم آشنا می‌کند، این شما را با مشکلات و معضلات جامعه که غالباً از چشم مسئولین دور می‌ماند، آشنا می‌کند... این اردوهای جهادی به مراتب بهتر از اردوهایی است که متأسّفانه هنوز هم معمول است. با اینکه من هشدار داده‌ام، بعضی‌ها اردو درست می‌کنند که بفرستند اروپا؛ اردوی دانشجویی به اروپا! یکی از غلطت رین کارها این است؛ این اردوی جهادی، از آن به مراتب بهتر و شرافتمندانه‌تر و مفیدتر است. حضور در اردوهای جهادی، تماس مستقیم با مردم، احساس مسئولیّت پیدا می‌کنید. انسان وقتی خدمت کرد، به‌طور مستقیم، خدمت در چشم انسان عزیز می‌شود؛ نقاط ضعف را پیدا می‌کنید."

3 هزار گروه جهادی کشور در واکنش به توجه ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی به اردوهای جهادی، بیانیه ای خطاب به ایشان صادر کرده اند که متن آن به شرح زیر است:

متن بیانیه را در ادامه مطلب دنبال کنید.


امیرحسین لشکری
۲۹ مهر ۹۴ ، ۱۹:۵۵ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱ نظر

به نام یگانه معمار هستی


کانال کانون حرکت های جهادی در تلگرام رو در ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر افتتاح میکنیم.


این کانال برای اطلاع رسانی از فعالیت های کانون حرکت های جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه شمال که شامل 3 بخش: اردوهای جهادی(گروه جهادی کایِرون) - سبک زندگی - پژوهشی و اقتصاد مقاومتی است می باشد.

آدرس تلگرام: https://telegram.me/kayerun



متین حسنی
۲۷ مهر ۹۴ ، ۱۳:۴۴ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

درباره شجاعت، پایمردی و استواری در راه حق، روحیه جهاد و از خودگذشتگی امام حسین(ع) سخن بسیار گفته‌اند و نوشته‌اند. اما در توصیف ابعاد علمی شخصیت آن حضرت(ع) کمتر سخن به میان آمده است. یکی از دلایل این امر را باید توجه محققان و نویسندگان به شرایط اجتماعی و سیاسی حاکم بر زمان امام حسین(ع) و تمرکز آنان بر واقعه عاشورا دانست. به گونه‌ای که نام امام حسین(ع) همواره با جهاد و شهادت پیوندی ناگسستنی داشته و دارد. اما واقعیت آن است که پیشوای سوم علاوه بر آنکه مرد جهاد و مبارزه در راه حق بود، در «اوج قله علم و معرفت» قرار داشت.

ادامه در ادامه مطلب...

متین حسنی
۲۴ مهر ۹۴ ، ۲۲:۵۶ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

فرا رسیدن ایام عزاداری حضرت سید الشهدا آقا امام حسین (ع) را خدمت امام زمان حضرت مهدی (عج) و بازدیدکنندگان گرامی تسلیت عرض میکنیم


به امید ظهور آقامان صلوات...

متین حسنی
۲۴ مهر ۹۴ ، ۲۲:۴۷ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱ نظر

رهبر انقلاب در دیدار شرکت کنندگان در نهمین همایش ملی ((نخبگان فردا)) توصیه های فراوانی داشتند ، از جمله توصیه های ایشان تاکید بر حضور دانشجویان نخبه در اردوهای جهادی ومقایسه آن با اردوهای اروپایی بود و با این اشاره که این اردوی جهادی، از آن بمراتب بهتر و شرافتمندانه‌تر و مفیدتر است نقش و جایگاه اردوهای جهادی را تبیین نمودند.

متن تکمیلی ایشان در تبیین اردوهای جهادی برای نخبگان و نقش آن ها برای ساختن کشور به دست خودمان در ادامه مطلب

متین حسنی
۲۴ مهر ۹۴ ، ۲۱:۴۶ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر


کانون حرکت های جهادی که زیرمجموعه حوزه بسیج دانشجویی شهید غروی دانشگاه شمال است مشتمل بر 3 بخش اصلی: اردوهای جهادی - سبک زندگی - پژوهشی و اقتصاد مقاومتی است.


بخش سازندگی و کارآمدسازی حوزه بسیج دانشجویی شهید غروی از سال 1387 در دانشگاه شمال با برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم شروع به فعالیت کرد.

از جمله اردوهای جهادی برگزار شده توسط این مجموعه می توان به : اردوهای جهادی  به مناطق محروم استان مازندران و شهرستان آمل 87-90، مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی 91، روستای رزکه آمل 92-93، روستای کنسپا چمستان نور 93 ، روستاهای محروم شهرستان بندر خمیر استان هرمزگان که مستند این اردوی جهادی نیز در دو قسمت از شبکه 3 سیما در تابستان پخش گردید 94 ، روستاهای محروم هزارجریب نکا 94، روستاهای محروم استان کرمانشاه 94، روستاهای محروم بخش کجور شهرستان نوشهر 94 اشاره کرد.

بر خلاف اکثر دانشگاه های کشور مجموعه کانون حرکت های جهادی فقط در بحث اردو های جهادی فعالیت نمی کند و پای خود را فراتر از این موضوعات گذاشته است و به دو بحث اصلی که در فرمایشات رهبر انقلاب بسیار به آن تاکید شده تحت عنوان دو کلید واژه فرهنگ و اقتصاد نیز می پردازد.

در مقوله فرهنگ ، کانون حرکت های جهادی دارای بخش سبک زندگی می باشد که اهم فعالیت آن بر روی فرهنگ و نگاه دانشجو به زندگی و شکل خلق آن توسط دانشجو می باشد که در قالب برگزاری همایش های گوناگون ، نمایشگاه ،گالری و غیره... در محیط دانشگاه به آن می پردازد.

در مقوله اقتصاد هم کانون حرکت های جهادی با توجه به وجود دانشجویان به عنوان مغز های متفکر یک جامعه از دانشگاه های مختلف کشور و وجود اساتید اندیشمند در دانشگاه های مختلف به این مهم در بخشی به عنوان پژوهشی و اقتصاد مقاومتی می پردازد.

اهم فعالیت این بخش ایجاد ، حمایت و اجرای طرح های پژوهشی با محوریت بحث اقتصاد مقاومتی به عنوان اقتصادی درون زا و برونگرا است.

فعالیت بخش پژوهشی و اقتصاد مقاومتی دو محور و هدف اصلی دارد:
برای مناطق محروم
برای استان مازندران

ایجاد ، حمایت و اجرای این طرح ها همه و همه به همت جهادی دانشجویان رخ میدهد و به این صورت است که دانشجویان،محققان و علاقه مندان با توجه به روستاهایی که در آن کانون حرکت های جهادی و دوستان جهادگر در جای جای کشور اقدام به برگزاری اردوی جهادی نموده اند و گزارشاتی از وضع موجود منطقه که توسط کمیته پژوهشی و اقتصاد مقاومتی تهیه و تنظیم می گردد طرح های پژوهشی خود را ارائه داده و در محل کانون حرکت های جهادی و با کمک دانشجویان نخبه ،اساتید دانشگاهی و متخصصانی با توجه به طرح ارائه نظرات و پیشنهادات روی آن اعمال می شود و پس از تکمیل آن توسط همین افراد به صورت مکتوب یادداشت می شود.
سپس با توجه به فضاهای موجود برای ارائه این طرح ها اقدامات عملی انجام می گیرد.

هم اکنون 4 طرح پژوهشی اقتصادی برای مناطق محروم بندر خمیر که عید 94 در آن اردوی جهادی برگزار شده است نوشته شده است و در مرحله برآورد های مالی و غیره... است که با توجه به گزارشات کمیته پژوهشی و اقتصاد مقاومتی که در منطقه و در ایام اردوی جهادی عید 94 نوشته شده بود انجام شد.

رایزنی های اولیه اداری نیز با مسئولین شهرستانی و استانی هرمزگان برای اجرای این طرح ها انجام شده است.

همچنین برای استان مازندران هم در روستای نیچکوه که یکی از اردوهای جهادی تابستان گروه جهادی کایِرون در آن برگزار شد طرح گردشگری در قالب بافت با ارزش در دست اقدام است.

طرح های بیشتری هم برای استان مازندران در حال مطالعه است.


 از همین جا از همه کسانی که می توانند در مراحل  ایجاد،حمایت و اجرای این طرح ها به ما کمک کنند تقاضای همیاری و همکاری را داریم.

متین حسنی
۱۸ مهر ۹۴ ، ۰۲:۰۱ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲ نظر

با سلام و درود خدمت همه جهادگران و بازدید کنندگان عزیز
پس از مدتی وقفه و کش و قوس های فراوان بالاخره مصاحبه ای با یکی از بچه های جهادی ترتیب دیدیم که دنبال کردنش خالی از لطف نیست...
این بار به سراغ آقای علی اصغر غلامی مسئول زحمت کش پشتیبانی دو اردوی جهادی اخیر گروه جهادی کایرون میریم و دور جدید مصاحبه با جهادگران رو با ایشون کلید میزنیم.



برای مشاهده متن کامل مصاحبه با این جهادگر به ادامه مطلب بروید...

متین حسنی
۱۸ مهر ۹۴ ، ۰۱:۱۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۵ نظر

قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی سازمان بسیج دانشجویی برگزار میکند:

اولین دوره آموزشی تخصصی مبارزه با مفاسد اقتصادی

سر فصل های دوره:
فساد های اقتصادی سیستمی چیست؟
را های مبارزه با مفاسد سیستمی
تبیین فرمان 8 ماده ای مقام معظم رهبری در زمینه مفاسد اقتصادی

مکان : لانه جاسوسی سابق آمریکا

زمان: 23 مهر 1394 - 8 صبح الی 16 عصر

همراه با اعطای گواهی به شرکت کنندگان

جهت ثبت نام به سایت www.emi92.ir مراجعه کرده یا عدد 1 را به سامانه 30003234323401 ارسال نمایید.

متین حسنی
۱۶ مهر ۹۴ ، ۲۳:۱۷ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

اولین نمایشگاه توانمندی روستائیان با شعار روستا کانون تولید و ارزش آفرینی در عرصه اقتصاد مقاومتی با هدف آشنایی بازدید کنندگان از وجود استعدادها ، قابلیت ها و پتانسیل های موجود در مناطق روستایی از 14 مهر تا 17 مهر ماه 1394 در مکان نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد و مشارکت کنندگان آن به سه بخش تقسیم می گردند.

1) استانداری های سراسر کشور

2) ارگانهای دولتی مرتبط و تشکلهای مردم نهاد و گروه های جهادی

3) مشارکت کننده عام

اهداف و جزئیان نمایشگاه در ادامه مطلب:

متین حسنی
۱۱ مهر ۹۴ ، ۲۲:۰۳ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

«سعی دشمنان این است که جوان ما را لاابالی بار بیاورند، نسبت به انقلاب بی‌تفاوت بار بیاورند، روحیه‌ی حماسه و انقلابی‌گری را در او بکُشند و از بین ببرند؛ جلوی این باید ایستاد.» این جملات حاکی از دغدغه‌ی عمیق رهبر معظم انقلاب برای جوانان انقلابی و حزب‌اللهی کشور است. دغدغه‌ای که نهیب ایشان را به مسئولان و صاحبان تریبون‌ها و رسانه‌ها به دنبال دارد: «مسئولین کشور جوان‌های انقلابی را گرامی بدارند؛ این‌ همه جوان‌های حزب‌اللهی و انقلابی را برخی از گویندگان و نویسندگان نکوبند به اسم افراطی و امثال این‌ها. جوان انقلابی را باید گرامی داشت.» (۱۳۹۴/۰۶/۱۸)

امیرحسین لشکری
۰۶ مهر ۹۴ ، ۰۹:۱۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر