کانون حرکت های جهادی دانشگاه شمال

اردوهای جهادی ، سبک زندگی ، پژوهشی اقتصاد مقاومتی

کانون حرکت های جهادی دانشگاه شمال

اردوهای جهادی ، سبک زندگی ، پژوهشی اقتصاد مقاومتی

کانون حرکت های جهادی دانشگاه شمال

این بلاگ ، مربوط به کانون حرکت های جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه شمال است و اخبار و تصاویر و فعالیتهای این کانون در این بلاگ قرار میگیرد

پربیننده ترین مطالب

آخرین نظرات

  • ۹ ارديبهشت ۹۵، ۲۲:۳۴ - خرابات Ok

۱۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

(مطلب تکراری میباشد اما ارزش چندین بار مطالعه ار دارد)

به جوانی شما و گذر دوران جوانی برای شما در این برهه، هر کسی غبطه می خورد. این جوانی، اینجور جوانی کردن، اینجور دوران عزیز و گرانبهای جوانی را خرج کردن، برای هر کسی که دوران جوانی را پشت سر گذاشته است، غبطه آور است… قدر این دوران را و این روحیه را بدانید؛ نعمت خدمتگزاری را و توان خدمتگزاری را که خدای متعال به شما هدیه کرده است قدر بدانید…
یک روز نیازِ حرکت دفاعی در درون جامعه بود، یک روز نیازِ حرکت دفاعی در مرزهای کشور بود، یک روز نیازِ به علم و دانش است، یک روز نیازِ به تحکیم عقاید و ایمانهاست، یک روز نیازِ به خدمتگزاری است؛ در همه ی این شرائط، میوه های متناسب با فصل در اختیار مردم گذاشته میشود. این حرکتِ انقلاب است…
این کارِ اردوهای هجرت و حرکت عظیم بسیج سازندگی یکی از برکاتش خدمت رسانی است که میلیونها نفر از این خدمت شما به صورت مستقیم بهره مند میشوند. از لحاظ مادی، از لحاظ امور روزمره ی زندگی، از لحاظ معنوی و هدایت، بهره مند میشوند. شما اگر درس قرآن هم آنجا ندهید، خودِ حضور یک جوان مؤمن و متدین و متشرع در یک مجموعه ی روستائی، در بین جوانان، در بین مردم، مظهر مجسم آیه ی قرآن است؛ آنها را به دین، به انقلاب، به معنویت، سوق میدهد. «کونوا دعاه النّاس بغیر السنتکم»؛ شما با عمل خودتان مردم را به ایمان، به اسلام، به دین دعوت میکنید. این خدمت رسانی است؛ خدمت رسانی مادی و خدمت رسانی معنوی. از این مهمتر، خدمتی است که شما به خودتان میکنید؛ استعدادهای درونی خودتان را فعال میکنید؛ به بالقوه هائی که در وجود شما هست، فعلیت میبخشید؛ تجربه پیدا میکنید؛ با زندگی مردم آشنا میشوید؛ این حصارهای طبقاتی شکسته میشود؛ واقعیتهای زندگی را لمس میکنید؛ در خودتان شعف و بهجت خدمت رسانی را احساس میکنید و این احساس را در وجود خودتان زنده میکنید. کسی که لذت خدمت و کار را بچشد، از کار خسته نمیشود…
شما سفیران کار و تلاش خواهید شد. وقتی شما در یک محیطی حاضر میشوید؛ در کویر، در کوهستان، در نقاط دور از دسترس، در میان مردم محروم مشغول کار میشوید، جوانی که در آنجاست، از شما الهام میگیرد و شما میشوید سفیر تلاش و کار و خدمت و جهاد و مجاهدت. «من احیاها فکانّما احیا النّاس جمیعا»؛ شما دلها را زنده میکنید؛ فایده ی بزرگی است. فوائد فراوانی در این کار هست. این جریان عظیم را حفظ کنید…


امام خامنه ای مدظله العالی – ۳۱/۶/۱۳۸۹

امیرحسین لشکری
۲۸ شهریور ۹۴ ، ۲۱:۳۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

مهم ترین هدف اردوی جهادی چیست؟

می‌توان در یک کلمه گفت که مهم‌ترین هدف برگزاری اردوهای جهادی، سازندگی است. اما این عبارت توضیح دارد؛ همان‌گونه که خود جهاد توضیح دارد. آغاز این سازندگی، ساختن خود می‌باشد. به عبارتی اولین هدف اردوی جهادی خود سازی است؛ همان‌طور که برترین جهاد‌ها جهاد اکبر در معرکه نفس است. این گذر از خود و اجابت حق بزرگ‌ترین و مقدس‌ترین غنیمتی است که از این سفر برای آدمی می‌ماند. در طی این سفر، تذکر و همیاری به یکدیگر در پیمودن پلکان رشد و کمک به سایرین برای ساختن فضای فرهنگی و مذهبی محیط نیز حاصل می‌آید. در کنار این مزایا، رسالتی بر دوش جهادگران است و آن توسعه فرهنگ محرومیت زدایی در بین جوانان و ایجاد روحیه سازندگی و امید در مردم منطقه است. یکی دیگر از اهداف جهادی نیز سازندگی عمرانی، فرهنگی، علمی و بهداشتی در منطقه است. در اردوی جهادی، دانشجویان با وضعیت زندگی یک منطقه محروم کشور در ابعاد مختلف فرهنگی، اعتقادی، معیشتی و بهداشتی و … آشنا شده و از طریق تلاش مخلصانه برای سازندگی در آن منطقه در آن ابعاد، می کوشند که خود را ساخته و رضوان الهی را کسب کنند.

در بین طرح های گرافیکی‌ای که در زمینه ی اردوهای جهادی می توان دید، یکی از طرح های خلاقانه و ابتکاری، طرحی است با موضوع و مفهوم “می سازیم تا ساخته می شویم“. این طرح به خوبی کار چند برگه توضیح را در مورد این حرکت‌های جهادی و اهداف آن خلاصه می‌کند.

امیرحسین لشکری
۲۸ شهریور ۹۴ ، ۲۱:۲۷ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

سلام خدمت جهادیون عزیز و خوانندگان محترم وبلاگ


به اطلاع میرساند در تاریخ 25 شهریور ماه حدود 10 نفر از اعضای گروه جهادی کایرون جهت مساعدت در تکمیل پروژه ساخت مسجد روستای حسین آباد از توابع شهرستان نکا به این منطقه اعزام شدند...


اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

امیرحسین لشکری
۲۸ شهریور ۹۴ ، ۲۱:۱۵ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

شهریور ماه 1394 - روستای نیچکوه از توابع بخش کجور شهرستان نوشهر


alireza asemooni
۲۱ شهریور ۹۴ ، ۲۰:۳۷ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳ نظر

کتاب منشور نسل جوان در سیره امام صادق (علیه‌السلام) نوشته «عبدالکریم پاک نیا» می‌باشد که به موضوعاتی از جمله ارتباط با نسل جوان، تعدیل حس دوست خواهی، رفتار نیکو و ملایم و تقویت اندیشه های مثبت می‌پردازد.

ضرورت ازدواج، تشویق به نماز، عادت دادن به حسابرسی، آگاهی دادن در مسائل دینی و شناساندن آسیب‌های اجتماعی از دیگر مباحث این کتاب است.


این کتاب که مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان آن را به صورت  نشر دیجیتالی رسانده است فقط 12 صفحه دارد و با کمی وقت گذاشتن میشود از مطالب جذاب آن برخوردار شد.
ضمنا علاوه بر نسخه (pdf) نسخه اندرویدی آن (apk) نیز برای شما عزیزان آماده دانلود است. 


دریافت نسخه pdf
دریافت نسخه apk

متین حسنی
۲۰ شهریور ۹۴ ، ۱۹:۱۳ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

گروه جهادی کایِرون دانشگاه شمال به همراه 45 گروه جهادی دیگر طی نامه‌ای از قالیباف شهردار تهران درخواست کردند تا مکان شایسته‌ای به نام حاج عبدالله والی نام گذاری شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، 46 گروه جهادی طی نامه ای به شهردار تهران از وی خواستند مکانی را در شهر تهران به نام «حاج عبدالله والی» نامگذاری کند.

این فعالین اردوهای جهادی در نامه خود بر ضرورت معرفی حاج عبدالله والی به نسل نوجوان و جوان جامعه تاکید کرده‌اند.

مرحوم حاج عبدالله والی برای زمین نماندن حرف امام خمینی درباره رساندن پیام انقلاب و خدمت به محرومان، 23 سال از عمر و جوانی خود را وقف مردم محروم منطقه بشاگرد کرد و با تاسیس دفتر کمیته امداد امام خمینی در خمینی شهر بشاگرد مشغول خدمت جهادی به مردم آن منطقه شد.

از وی به عنوان «پیامبر بشاگرد»، «اسطوره خدمت» و «پدر معنوی جهادگران» یاد می شود.

متن کامل این نامه در ادامه آمده است:

متین حسنی
۱۷ شهریور ۹۴ ، ۲۰:۲۹ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

گروه جهادی کایرون کانون حرکت های جهادی دانشگاه شمال روز سه شنبه 10 شهریور ماه پس از جلسه توجیحی در سالن اجتماعات دانشکده فنی مهندسی و برگزاری جلسات توجیحی و پخش مستندات جهادی از سابقه گروه و دیدن تصاویری از روستا و گفت و گو مسئول کانون حرکت های جهادی و مسئول گروه جهادی کایرون به سمت روستای نیچکوه بخش کجور شهرستان نوشهر اعزام شدند.

این گروه شامل افراد متخصص در حوزه: عمرانی-فرهنگی-پژوهشی-هنری و کشاورزی است که با کمک اهالی به فعالیت در این بخش ها می پردازند.


متین حسنی
۱۱ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۰۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

با سلام...

قسمت دوم مستند دنیایی دیگر (مستند اردوی جهادی دانشگاه شمال آمل در عید 94) که توسط شبکه 3 سیما در روز 8 شهریور ماه در ساعت 15:30 دقیقه از این شبکه پخش گردید را در این بخش در اختیار دوستان قرار خواهیم داد.

این مستند جذاب را از طریق کلیک روی لینک زیر بصورت رایگان دانلود نمایید.

دانلود قسمت دوم مستند گروه جهادی دانشگاه شمال

متین حسنی
۰۸ شهریور ۹۴ ، ۱۶:۵۱ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲ نظر

نشسته غرق تماشای شیعیان خودش         کسی نیامده جز او سر قرار خودش

چه انتظار عجیبیست این که شب تا صبح      کسی قنوت بگیرد به انتظار خودش

مهدی جان...
باری دیگر بچه های جهادی به عشق کوی وصل تو به اردوی جهادی پا خواهند گذاشت
منتی بر دیده ما بگذار و مارا نیز ببین   ای هدایت کننده همه امت ها
مهدی جان...
هدف جهادی ها آمادگی برای ظهور توست.
حرف از تو و ظهور میشود سرم پایین است...
میدانم چه ها کرده ام...
اما...
اما بخاطر همان بچه های خالص و بی ریای جهادی
بیا...

متین حسنی
۰۸ شهریور ۹۴ ، ۰۱:۰۹ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

طبق نظر سنجی به عمل آمده ؛ لوگوی گروه جهادی دانشگاه شمال از این پس به این شکل میباشد.


alireza asemooni
۰۶ شهریور ۹۴ ، ۱۲:۴۶ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱ نظر