کانون حرکت های جهادی دانشگاه شمال

اردوهای جهادی ، سبک زندگی ، پژوهشی اقتصاد مقاومتی

کانون حرکت های جهادی دانشگاه شمال

اردوهای جهادی ، سبک زندگی ، پژوهشی اقتصاد مقاومتی

کانون حرکت های جهادی دانشگاه شمال

این بلاگ ، مربوط به کانون حرکت های جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه شمال است و اخبار و تصاویر و فعالیتهای این کانون در این بلاگ قرار میگیرد

پربیننده ترین مطالب

آخرین نظرات

  • ۹ ارديبهشت ۹۵، ۲۲:۳۴ - خرابات Ok

۸ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

خطبه ای بس تکان دهنده و ناراحت کننده!دل آدم میگیره (خطبه 27)نهج البلاغه

السلام علیک یا اول مظلوم یا امیرالمومنین

امّا بعد، بی‏تردید جهاد دری است از درهای بهشت که خداوند به روی ویژگان از دوستانش برگشوده است. آری، جهاد لباس برازنده پاکدامنی و پرهیزکاری، و زره امان بخش الهی، و سپر محکم اوست. آن کس که از جهاد بگریزد خداوند تن‏پوش ذلّت بر او پوشانَد، و در طوفان فتنه و بلا سقوط کند، و در زیر چکمه فلاکت خرد و زبون شود، و عقل خود را از دست دهد، و به کیفر فرار از جبهه، حق از او روی گردانَد، و سختی و مشقّت بر او فرود آید، و عدالت از او روی بر تابد. آگاه باشید که من شب و روز، و آشکار و نهان شمایان را به نبرد با اینان فراخواندم و گفتم پیش از آنکه به جنگتان آیند به جنگشان روید.

جهاد

به خدا سوگند، مردمی که در خانه‏ هاشان نشینند تا دشمن به سراغشان آید، قطعاً ذلیل و خوار شوند.

amirabbas darzi
۳۱ تیر ۹۴ ، ۱۰:۱۲ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

مروری بر سنت های قرآنی

خداوند متعال قوانین و برنامه هایی را برای خود معین کرده و قوانینی را برای مردم، که از طریق انبیاء اعلام کرده است. به قوانینی که خداوند برای خودش تعیین کرده است، سنت الهی (سنه الله) می گویند.

ستارهدر این مقاله به دو سوال قرآنی پاسخ خواهیم داد:

سوال اول: در آیه یک سوره نجم خداوند به ستاره ای که پنهان می شود قسم یاد کرده، منظور از این قسم چیست؟

مفسران در تفسیر آیه یک سوره نجم – وَ النَّجْمِ إِذا هَوی؛ سوگند به ستاره هنگامی که افول می ‌کند- احتمالات متفاوتی داده اند که همه این احتمالات می تواند درست باشد.

گفتنی است که انتخاب و ترجیح و برتری یکی از این نظریات بر دیگری زمانی الزامی است که این دیدگاه ها در تضاد با هم باشند و جمع میان آنها امکان پذیر نباشد و ما موظف به پذیرش و انتخاب یکی از آنها باشیم، در حالی که در این مورد چنین نیست.

این ادعا به ویژه با توجه به روایات وارد شده در ذیل آیه و دقت در آنها چندان بدون دلیل نیست.

ادامه متن را در ادامه مطلب دنبال کنید.

amirabbas darzi
۲۸ تیر ۹۴ ، ۱۹:۴۳ موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰ نظر


سلام بر بازدیدکنندگان عزیز
طبق برنامه ی گروه جهادی برای انتخاب مکان اردوی جهادی تابستان و پس از شناسایی هایی که در گیلان و بلده نور انجام شد ، در تاریخ 22 تیرماه نیز یک شناسایی دیگر در بخش کجور شهرستان نوشهر توسط تیم شناسایی کانون حرکتهای جهادی دانشگاه شمال صورت پذیرفت.
در این شناسایی که آقای قزوینی مسئول بسیج سازندگی شهرستان نوشهر ، متین حسنی ، سجاد پاشاپور و امیرعباس درزی حضور داشتند ، تیم شناسایی ابتدا در بخشداری کجور و آموزش پرورش کجور حضور یافتند و با معاون بخشدار کجور و رییس آموزش پرورش بخش کجور نوشهر دیدار و گفتگو کردند
سپس به همراه معاون رییس آموزش پرورش کجور از یک مدرسه در شهر پول ، یک مدرسه در شهر کجور و یک مدرسه در روستای فیروزکلا بازدید به عمل آورده و مشکلات مدارس این مناطق مورد بررسی قرار گرفت
سپس از روستای نیچکوه در دهستان زانوس رستاق بخش کجور بازدید به عمل آورده و مشکلات روستا در ابعاد آبرسانی ، جاده ، مشکلات کشاورزی و بهداشتی ، دامپروری و ... را مورد بررسی قرار دادند
مقصد بعدی تیم شناسایی کانون حرکتهای جهادی روستای چتن در دهستان پنجک رستاق بخش کجور بود
در این روستا نیز مشکلات روستا در ابعاد مختلف کشاورزی ، عمرانی و ... مورد بررسی قرار گرفت
تصاویر مربوط به شناسایی را میتوانید در ادامه مشاهده کنید

amirabbas darzi
۲۴ تیر ۹۴ ، ۱۵:۲۷ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

با سلام خدمت خوانندگان عزیز
شنبه 20تیرماه بچه های جهادی دانشگاه شمال مهمان یکی از جهادیون این کانون به نام مصطفی باقری بودند.
در این افطاری که جمعی از جهادیون کانون حرکتهای جهادی دانشگاه شمال در آن حضور پیدا کردند و بعد از صرف افطار ، هم اندیشی درباره اردوی جهادی تابستان نیز صورت پذیرفت و دوستان نقطه نظرات خودشان را بیان کردند.
از این تریبون بار دیگر از مصطفی باقری بابت زحمت افطاری تشکر میکنیم که سبب شد بار دیگر دوستان جهادی دور هم جمع شوند و تجدید خاطره کنند.

amirabbas darzi
۲۴ تیر ۹۴ ، ۱۴:۴۸ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر
با سلام.

در جلسه ای که در تاریخ 20 تیر 94 با حضور جمعی از جهادگران کانون حرکت های جهادی دانشگاه شمال در محل حسینیه تکیه اسک برگزار گردید و جهادگران به بررسی در مورد شناسایی روستاهای بلده و بخش لشت نشا گیلان پرداخته شد و همچنین دو مکان دیگر یعنی روستاهای منطقه کجور نوشهر و روستاهای منطقه هزار جریب نکا برای شناسایی بعد مشخص شد.
در موضوع لشت نشا گیلان بنا بر این شد که یک تیم عمرانی 7-8 نفره برای مشارکت در ساخت یک خانه محروم برای فرد مددجوی کمیته امداد در اواسط مرداد ماه اعزام شوند.
ضمنا طی ادامه بررسی های روستاهای بلده ، این روستاها برای اردوی جهادی تابستان 94 مورد نظر کانون قرار نگرفت.
در پایان این جلسه مقرر گردید تا شناسایی ها و انتخاب روستاهای مورد نظر برای اردوی جهادی تابستان 94 تا پایان تیر ماه صورت بپذیرد.
amirabbas darzi
۲۱ تیر ۹۴ ، ۱۶:۳۵ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر
سلام خدمت جهادگران عزیز
 با توجه به جلسه ی مورخ  
27/3/1394 شناسایی دیگری برای اردوی جهادی تابستان صورت پذیرفت
گروه جهادی دانشگاه شمال برای این شناسایی بخش بلده ی شهرستان نور را انتخاب کرده و از روستاهای ناحیه ، نج ، تاکر ، یالرود و مرچ بازدید به عمل آورده
در ادامه تصاویر بیشتری از این شناسایی را خواهید دید ...
amirabbas darzi
۱۱ تیر ۹۴ ، ۱۵:۵۳ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

 سلام به همه دوستان
 این سری مصاحبه ای رو ترتیب دادیم با یکی دیگر از جهادگران کانون حرکت های جهادی دانشگاه شمال
 جهادگری آرام و متین ( نه از نوع حسنیش ) از شهرستان آمل ، این شخص کسی نیست عبدالله کمالی ...
 مصاحبه با حاج عبدالله رو در ادامه ی مطلب میتونین بخونین


amirabbas darzi
۰۵ تیر ۹۴ ، ۱۳:۱۶ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱ نظر

رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای دیدار رمضانی با مسئولان نظام، با اشاره به ماه مبارک رمضان که ماه تقوا است، به تبیین دو نوع تقوای شخصی و اجتماعی پرداختند و گفتند: تقوای شخصی در واقع آن حالت و مراقبت دائمی است که انسان را از ضربه‌های مهلک معنوی در امان نگه می‌دارد و البته در امور دنیوی او نیز تأثیرات بسیار مهمی دارد.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تقوای جامعه را قابل تعمیم به مسائل اجتماعی و اقتصادی دانستند و تأکید کردند: تقوای جامعه در مسائل اقتصادی، همان اقتصاد مقاومتی است که کشور را در مقابل تکانه‌های ناشی از حوادث جهانی یا در مقابل تیرهای زهرآگین سیاست‌های معارض جهانی حفظ می‌کند.

ما نیز این بخش از بیانات رهبر انقلاب اسلامی درباره اقتصاد مقاومتی را در ادامه مطلب به صورت جداگانه برای شما بازدیدکنندگان قرار دادیم.

متین حسنی
۰۳ تیر ۹۴ ، ۱۶:۱۲ موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰ نظر