کانون حرکت های جهادی دانشگاه شمال

اردوهای جهادی ، سبک زندگی ، پژوهشی اقتصاد مقاومتی

کانون حرکت های جهادی دانشگاه شمال

اردوهای جهادی ، سبک زندگی ، پژوهشی اقتصاد مقاومتی

کانون حرکت های جهادی دانشگاه شمال

این بلاگ ، مربوط به کانون حرکت های جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه شمال است و اخبار و تصاویر و فعالیتهای این کانون در این بلاگ قرار میگیرد

پربیننده ترین مطالب

آخرین نظرات

  • ۹ ارديبهشت ۹۵، ۲۲:۳۴ - خرابات Ok

معرفی کتاب: زندگی به سبک جهادی

پنجشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۱۶ ق.ظ

کتاب «زندگی به سبک جهادی» به فرهنگ جهادی در بیانات مقام معظم انقلاب اسلامی می‌پردازد. این کتاب را محمد تاجیک رستمی تدوین کرده است.
کتاب «زندگی به سبک جهادی» در 6 فصل با عنوان‌های «کلیات جهاد و فرهنگ جهادی»، «فرهنگ جهادی و تولید علم»، «فرهنگ جهادی و حوزه علمیه»، «فرهنگ جهادی و دانشگاه»، «فرهنگ جهادی و زنان» و «فرهنگ جهادی و اقتصاد» تدوین شده است.



نویسنده در مقدمه کتاب به ضرورت و اهمیت جهاد در دین اسلام پرداخته است و می‌کوشد با استناد به منابع، تعریف درستی از «جهاد» در تمامی ارکان اجتماعی ارایه دهد. برای مشاهده متن بعضی صفحات کتاب و خرید آن به ادامه مطلب رجوع نمایید.



در صفحه 263 تا 565 کتاب «زندگی به سبک جهادی می‌خوانیم: «کار، مصداق مبارزه و جهاد: کارگر ایرانی باغیرت و باشرف، کار را پیکار خود می‌داند، مبارزه خود می‌داند. شما با کارتان دارید مبارزه می‌کنید با آن کسانی که می‌خواهند کشور را به ورطه سقوط اقتصادی و رکود اقتصادی و شکست اقتصادی بکشانند. جامعه کارگری عزیز ما در سرتاسر کشور بداند؛ امروز کاری که شما انجام می‌دهید -کار مجدانه، کار مبتکرانه، کار مبتنی بر ذوق و سلیقه و شیوایی ذهن ایرانی‌ـ یک پیکار است،‌ یک مبارزه است. شما با کارتان دارید با دنیای استکبار مبارزه می‌کنید؛ این را همه باید توجه داشته باشند.

حماسه اقتصادی،‌ یعنی واقعه جهادگونه و پرشور
حماسه اقتصادی فقط دست دولت نیست؛ البته برنامه‌ریزی‌های دولت مؤثر است. حماسه یعنی واقعه جهادگونه و پرشور؛ این را باید ملت ایران و مسؤولان کشور مورد نظر قرار دهند؛ ضعف‌ها را،‌ خلأها را پر کنند؛ اول بشناسند. در همه برنامه‌ریزی‌ها باید زندگی و معیشت طبقات ضعیف مورد توجه قرار گیرد؛ بعد برای آنها برنامه‌ریزی کنند. این می‌شود حماسه.

آحاد مردم، چه در مصرفشان، چه در تولیدشان؛ بخش‌های مولد یک‌جور، بخش‌های مصرف‌کننده یک جور، بخش‌های خدمات یک جور؛ بدانند که برای پیشرفت کشور حرکت جهش‌گونه لازم است، خلق حماسه لازم است؛ آن‌وقت کشور پیش خواهد رفت، استقرار پیدا خواهدشد.

حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، دو توأمانند؛ هر کدام دیگری را تقویت کرده، حفظ می‌کند و نگه می‌دارد. البته حماسه اقتصادی کارِ شش ماه و یک سال و دو سال نیست؛ حرکت بلندمدت لازم است. از دولت کنونی هم نه مردم، نه ما و نه هر انسان منصفی انتظار ندارد که حالا در کوتاه‌مدت همه این مشکلات را حل کند؛ نه، انتظار دارند که حرکت به سوی حل شدن آغاز بشود و این را احساس کنند که یک حرکتی به سمت حل مشکلات هست و نگاه حکیمانه‌ای و مدبرانه‌ای پشت سر قضایا وجود دارد.

حرکت بر اساس برنامه، یکی از کارهای اساسی است. تصمیم‌های خلق‌الساعه و تغییر مقررات، جزو ضربه‌هایی است که به «اقتصاد مقاومتی» وارد می‌شود و به مقاومت ملت ضربه می‌زند. این را، هم دولت محترم، هم مجلس محرم باید توجه داشته باشند؛ نگذارند سیاست‌های اقتصادی کشور در هر زمانی دچار تذبذب و تغییرهای بی‌مورد شود.

انتشارات مجد اسلام، کتاب «زندگی به سبک جهادی» را با شمارگان چهار هزار نسخه، در 319 صفحه، قطع رقعی و به بهای 85‌ هزار ریال روانه بازار نشر کرده است./منبع:ایبنا


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی