اولین نمایشگاه توانمندی های روستاییان
اولین نمایشگاه توانمندی روستائیان با شعار روستا کانون تولید و ارزش آفرینی در عرصه اقتصاد مقاومتی با هدف آشنایی بازدید کنندگان از وجود استعدادها ، قابلیت ها و پتانسیل های موجود در مناطق روستایی از 14 مهر تا 17 مهر ماه 1394 در مکان نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد و مشارکت کنندگان آن به سه بخش تقسیم می گردند.
1) استانداری های سراسر کشور
2) ارگانهای دولتی مرتبط و تشکلهای مردم نهاد و گروه های جهادی
3) مشارکت کننده عام
اهداف و جزئیان نمایشگاه در ادامه مطلب:
مشارکت کنندگان
اولین نمایشگاه توانمندی روستائیان با شعار روستا کانون تولید و ارزش آفرینی در عرصه اقتصاد مقاومتی با هدف آشنایی بازدید کنندگان از وجود استعدادها ، قابلیت ها و پتانسیل های موجود در مناطق روستایی برگزار خواهد شد و مشارکت کنندگان آن به سه بخش تقسیم می گردند.
1) استانداری های سراسر کشور
در این بخش ادارات کل مدیریت روستایی استانداری های کشور بعنوان متولیان امر در استان ها مدیریت هماهنگی و حضور روستاهای نمونه کشوری ، روستاهای توسعه یافته و روبه رشد استان ها را در نما یشگاه بعهده خواهند داشت.
2) ارگانهای دولتی مرتبط و تشکلهای مردم نهاد
در این بخش وزارتخانه ها ، سازمان ها و دستگاه های مرتبط با امور روستایی و تشکل های مردم نهاد به جهت ارائه عملکرد و یا تسریع در خدمت رسانی به روستائیان در نمایشگاه حضور خواهند یافت.
3) مشارکت کننده عام
در این بخش با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی ٌ،صنایع دستی و گردشگری کشور به جهت آشنایی هرچه بیشتر بازدید کنندگان با شیوه زندگی روستائیان در اقلیم های متفاوت جمهوری اسلامی ایران مشارکت کنندگانی با جهت تهیه و توزیع غذای محلی ، صنایع دستی روستایی و عرضه دیگر تولیدات روستایی حضور خواهند یافت.
اهداف نمایشگاه
- آگاهی بازدید کنندگان از وجود استعدادها ،قابلیت ها و پتانسیل های موجود در مناطق روستایی و ظرفیت این مناطق در تولید در تولید محصولات متنوع بویژه در زمینه صنایع کوچک ، صنایع روستایی و صنایع دستی
- معرفی جاذبه های فرهنگی ( از قبیل آداب و رسوم ، بازی های بومی ، پوشش های محلی ، غذاها و ...) ، جاذبه های طبیعی و گردشگری
- معرفی مشاهیر و استعدادهای جوان ، کارآفرینان و ... در عرصه روستایی
- ایجاد ارتباط دو سویه شهرنشینان با روستائیان
- برقراری ارتباط تجاری فی ما بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان با ایجاد تقاضاهای جدید و شناسایی بازارهای مصرف برای خرید محصولات و تولیدات روستایی
- تقویت روحیه خودباوری و توانمندی در جامعه روستایی
در این بین با رونق تولید ، ضمن افزایش درآمد برای روستائیان به تدریج با توسعه ارتباط بین گروه های همکار ، خوشه ها و زنجیره های تولید در مناطق روستایی شکل گرفته که موجب افزایش اشتغال و کاهش هزینه های مصرف کنندگان خواهد گردید.